מאמרים מאת מיכאל רייך

מיכאל רייך על הספר "שתי ימי חיי"

מאת יוסף כהן אלרן
הוצאת "צבעונים", 2017

יוסף כהו אלרן הינו סופר ותיק ומחונן. עד כה כתב   ספרים. בהנאה רבה קראתי עתה את ספרו "שתי ימי חיי". עניינו של הספר הוא קורות חיי סופר, המיטלטל מאהבה אחת לאהבה שנייה מבלי שיהיה בכוחו כמעט לנווט את חייו באפן לוגי ועל פי אמות מוסר ברורות בתכלית. הכל מונחה אצלו בידי רגשותיו ורגשות הנשים המעורבות בחייו. אשר על כן מניח הוא בעצם ליד הגורל למשול בו. גורל שמזמן לו הכל : אהבה סוערת, חולי, בגידה באשה החוקית, אהבה חדשה ורעננה תוך מימוש התשוקות שבעטיין מתמלא לב הגיבור בלבטים רבים ובנקיפות מצפון. לבסוף, באופן בלתי נמנע, באים עליו חששותיו מפני הזקנה והרפיון.
זהו סיפור חיים טיפוסי מעניין הנקרא בנשימה עצורה. ספר מרגש, כתוב היטב המוביל את הקורא בנתיבי נפשם של גיבוריו אל מחוזות של תעצומות רוח, תקווה אך גם חששות, סבל וחיפושים בלתי נלאים אחר האור, הנתינה והאהבה, הטבועים בנפשנו כבני אדם.
כהן אלרן, סופר צנוע אך מוכשר, שולט היטב בהבנת נפש האדם על גל דקויותיה. כתיבתו "מצלמת" את המציאות כפי שהיא, ללא כחל ושרק אך כדרכו, היא מלאת חמלה.

ניכר שלכותב הספר נסיון חיים עשיר וכשרון כתיבה בולט. כהן אלרן מטיב לתאר מצבים משתנים בחיינו ובקי גם בתיאור רגשותנו ממאהבה, שמחה ותשוקה ועד עצב, סבל וכאב בחיי האדם, על כל הדקויות  -  והוא עושה זאת בחום אנושי ובפשטות רכה. שפתו נקיה, עשירה ורהוטה. ממליץ בחום על הספר המעניין הזה.